Monty Python and the Holy Grail (1975)


Yönetmen: Terry Gilliam, Terry Jones (teriler prodakşın)

Senaryo: Komple Python altılısı, boy sırasına göre; Terry Gilliam, Terry Jones, Micheal Palin, John Cleese, Eric Idle, Graham Chapman. Hepsi birden yazıyor, hepsi çok komik insanlar. Elleri öpülesi.

Oyuncular: Yine bu bahsettiğimiz altı kişi. Nasıl bir yetenek nasıl bir deha, bir deği,l iki değil bu kıvamda tam altı kişi bir araya gelmiş. Gözlerim doldu sana yemin ediyorum.


Kullanıcı Yorumları:

Bu, dünyanın en komik en muhteşem filmidir. Bu film izlenmeden başka komedi filmi izlenmemelidir, hatta gülünmemelidir bile. Bu filmi izlememiş biri espri yapıyorsa ben ona Suç ve Ceza'yı bile okumadan edebiyat eleştrisi yazıyormuş gözüyle bakarım. Modern mizahın kurucusudur bu adamlar, zamanının ötesindedir, devrimdir adeta, uzaylıdırlar. Kıvıramayacağım ben galiba bu işi. Böyle film eleştrisi mi olur lan, methiyeler düzdüm filme.
Ama abartmıyorum yani, bu film kesinlikle izlenmiş olmalı. İzlenmese de bilinmeli Monty Python. Yarın bir gün bahsi geçer, en azından "aa duymuştum ama hiç izlemedim" dersiniz, kayırırsınız kendinizi. Güzel intiba bırakırsınız.
O da ne güzel bir kalıptır öyle; "duymuştum ama hiç izlemedim/dinlemedim", "hakkında bir şey sorarsan bilemem ama ilk defa senden duyduğumu da kanıtlayamazsın, her türlü berabere biter bu sohbet", demek gibi bir şeydir. İşini bilen adamın yapması gerekendir.
Bilmiyorum demek olmaz. Çok komplike olmadıkça bir şeyi bilmemek utanç vericidir her zaman. Ondan yapmayın bunu, bön bön bakmayın. "Ki-duk Kim" diyene şaban gibi "bilmem, kim ki?" cevabını veremezsiniz. En azından ismini duymuş olun, çok gerekirse izlersiniz bir iki filmini.
Rafine adamın el kitabından bir pasaj sunmuş oldum böylelikle sizlere. Spoiler bölümüne geçiyorum.

Spoiler Köşesi(geçtim):

Filmin spoiler verilecek bir tarafı yok, zaten her sahne farklı bir skeç edasında. Finalde ne olacağı da öyle pek meraklandırmıyor(bu kesinlikle filmin eksisi değil). Aslında filmin bir finali yok bile diyebiliriz, kutsal kase peşindeki çeşitli maceraların ardından briton ordusunu tutukluyorlar, odur.
Bu arada "tayaepsı" çerkesce "teşekkür ederim" demekmiş, az önce öğrendim. Ne işinize yarar bilmiyorum ama lazım olur, duymuş ama telaffuz edememiş olursunuz. Olur öyle arada.

TORRENT
ALTYAZI

5 Comments:

Fatih Dayan said...

Trailerından birşey anlar mıyız? Bakmakta sakınca var mıdır, sayın hocam?

Cevval Portakal: said...

Kesinlikle sakınca yoktur hocam, eklenmemiş oluşu adeta benim eşekliğimdir.
Aslında şöyle bir uygulama düşünüyorum, her filmin altına bol peerlı çok seedli torrent linkini ekleyesim var, abartıp türkçe altyazı desteği sunasım da var. Üşendim yapamadım bir türlü.

My little Montenegro said...

Life of Brian diyorum başka da bir şey demiyorum :D...

Cevval Portakal: said...

Ahaha, kesinlikle katılıyorum, Life of Brian ve Meaning of Life'ı da yazacağım zaten. :)

Fatih Dayan said...

torrent linki bunun forrest gumpa götürüyor insanı. forrest gumpı da yazmak lazım unutmadan.

Yorum Gönder