The Kite Runner (2007)

Yönetmen: Marc Forster

Senaryo: David Benioff, Khaled Hosseini (kitabı yazan herif, filmde cameo da yapıyor. bkz: aşağı)

Oyuncular: Emir, Hasan, Baba, Ömer, Kemal







Kullanıcı Yorumları:

Hıaaah...

Yaklaşık bir hafta önce, yıllardır çektirmemiş olduğum çürük dişim sonunda ağrımaya başladı ve beni acılar içerisinde dişçi koltuğuna gönderdi. Fakat enfeksiyon neyin kapmasın diye dişin çekilmesinden önceki bi kaç gün antibiyotik kullanmak icap ettiğinden dişim ağzımda eve geri döndüm. Her gece daha da şiddetlenerek ağrıyan ve çenemden başlayarak bütün sinirleri gezen bu tadına doyulmaz ağrı neticesinde, şu an sabahın 7'sinde uyanmak üzere yatakta olmam gerekirken sizlerleyim. Dünyada babadan kalma yöntemlere en çok sadık kalınan sektör olan dişçilik, tıpkı birazdan inceleyeceğimiz film gibi çok yavaş ilerliyor. Adamlar sıfırdan penis yaparken dişçiler çekilen dişin etrafındaki sağlam dişleri parça pinçik etmeden yenisini yapabilmeyi daha yeni yeni beceriyorlar. Penseyle dişe asılmaktan iyice kaslanan dişçi dostlarımızı biraz da kafalarını yormaya davet ediyorum. Bulun artık yeni bi yöntem yahu, pense ne zaman icat olundu bilmiyorum ama neolitik çağlarda da buna benzer yöntemler kullanılıyordu muhtemelen.

Birazdan inceleyeceğimiz film dedim ama henüz hangi film olduğuna karar verebilmiş değilim. Yaptığım girişe uygun bi film seçmek üzere arşivime başvuruyorum.

Evet bunu seçtim, The Kite Runner. Dişim kadar çürümüş sinema anlayışının yakın tarihli örneklerinden Slumdogshit'le de bi çok açıdan benzerlik gösteriyor. Klişe desen gırla, sığ siyasi mesajlar desen ohoo, oyunculuk desen bi tek Hassan adlı veleti beğenmiştim, tam 40 yaşındaymış gibi oynamak zorunda bırakılan çocuk tiplemesi. Bu arada çocukcaaz filmde tecavüze uğradıktan sonra yaşadığı mahallede insan içine çıkamaz duruma gelmiş. Afganistan zor memleket.














Spoiler Köşesi


Filmi izledikten sonra biz de tıpkı Hassan gibi, psikolojik travmalar yaşıyoruz, ruh sağlığımız bozuluyor. Tıpta ruh hastalıklarıyla ilgilendiğini iddia eden bilimsel bir dal oluşu da çok ilginçtir ayrıca. Neyse efenim Amerika objesi, sömürü yetmezmiş gibi bi de kendi politikalarının sorumlu olduğu tablonun filmlerini yaparak bizimle dalga geçmekte, sığ beyinli insanları 'sinemanın büyüsüyle' bi güzel zikmektedir. Devletle sinema arasındaki ilişkiden geçen yazılarımızda bahsetmiştik, tatmin olmayanlar gidip tatmin olsunlar. The Kite Runner türevi filmlerdir Marshall planının hala yürürlükte oluşunun ispatı. Sömürü, işgal gibi faaliyetlerden en çok nasibini alan ülkeler, aynı zamanda sömüren ülke halkı gözünde en fazla merak uyandıran ülkeler haline gelmekte (İngilizlerin Hindistan kültürüne olan merakı gibi), büyük stüdyolar da bunu dramatize etme görevini üstlenmektedir. Bu filmin de Afganistan'ı ele alış biçimi, Rambo 3'ten farklı değil.

Geçelim spoilerlara, film 'mutlu son'la bitiyor. Başroldeki kazma karısı ve hatırladığım kadarıyla Hassan'ın oğluyla (Hassan ölmüştü galiba bi şekilde) uçurtma uçuruyor son sahnede. Kendini Sovyetler'den de Taliban'dan da uzak, muhteşem Amerika'nın muazzamlığına bırakıyor. Düzenli bir seks ve uçurtma yaşamı oluyor.

TORRENT
ALTYAZI (oradaki DVDRip'lerden biri ama hangisi)

5 Comments:

Fatih Dayan said...

Böyle sanki kendileri filmdeki ezikliklerden münezzehmiş gibi cameolarını da yapmalar moda oldu. "Benim çocuun tecavüzüyle bi alakam yok, sadece görünüyorum" efektleri filan. Filmi izlemedim ama şu soldaki adam hassssansa (kaç s varsa artık) dönüp yazarı sıyırıp tecavüz etse ya. Hassssan Oyuncusunun filmdeki karakteriyle comeo-oğlancının gerçek karakeri kapışsa, daha iyi uçurtma çıkar buradan.

J.R. said...

Yok o soldaki ibiş Amir, ama katılıyorum yine de Hasan'ın intikamını alabilirdi o sahnede. Uçurtmalara bağlayıp böyle.

Cevval Portakal: said...

Ahahaha, sabahın köründe uyanır uyanmaz bu iki yorumu okudum, gülüyorum durmaksızın. Sinirlerim mi boşaldı nedir.

Fatih Dayan said...

şu kızın adı ne hem? lazımıdı da

Fatih Dayan said...

siktret lazım değil. gerçek resmini gördüm hiç de alyssa milanoya benzemiyor.

Yorum Gönder